Однією з головних тем при обговоренні стосовно володіння електромобілем є те, яку ємність акумулятор збереже після кількох років і десятків або сотень тисяч кілометрів їзди. Подібно до смартфона, акумулятор електромобіля з часом зношується, що означає, що він буде проїжджати менше кілометрів після повного заряду, ніж на початку.
Для тестування обрали дворічний Volkswagen ID.3, щоб визначити, скільки заряду батареї зберігає дана модель.
Цей німецький хетчбек живиться від акумулятора на 62 кВт-год та проїхав лише 30 000 миль або 48 000 кілометрів. Тож очікувалося побачити мінімальне погіршення, але реальність не виправдовує очікувань.
Варто зазначити, що цифра 62 кВт-год відноситься до загальної ємності, тоді як корисна ємність становить близько 58 кВт-год. З огляду на це, проїхавши близько 254 км за морозної температури в Норвегії, Бйорн зупинився на Tesla Supercharger, щоб зарядити акумулятор, і зробив підрахунки.
Автомобіль споживає 19,6 кВт/год/100 км. Це гірше, ніж у Tesla Model Y Long Range (17,5 кВт-год/100 км, згідно з даними Environmental Protection Agency), але майже на одному рівні з Hyundai Ioniq 5 Standard Range RWD (18,8 кВт-год/100 км).
Що стосується швидкості зношування, то дані неоднозначні. За підрахунками, цей конкретний ID.3 втратив 6,3% свого акумулятора, досягнувши загальної корисної ємності 52,1 кВт-год, але тут є нюанс. Він порівняв кількість енергії, яка може зберігатися в акумуляторній батареї, з цифрою, яку він спостерігав під час їзди на абсолютно новому ID.3 кілька років тому, а це 55,6 кВт-год.
Якщо порівняти його з корисною потужністю, рекламованою Volkswagen – 58 кВт/год, – зношування ще гірше: 10,1%.
За допомогою цього методу тестувались й інші електромобілі. Результати показали, що акумулятор Tesla Model 3 Performance розрядився на 5,3% після 62 000 км, тоді як BMW i3 2019 року випуску з 152 000 км зменшив показники ємності лише на 1,6%. Дворічний Mercedes-Benz EQC з пробігом 230 000 км зазнав погіршення батареї на 8,4%.